Vyrábame darčeky s emóciami

Vyrábame darčeky s emóciami

Tisíce darčekov na sklade

Tisíce darčekov na sklade

Už 18 rokov s vami

Už 18 rokov s vami

Obchodné podmienky

Základné ustanovenia

Tieto obchodné podmienky (ďalej len OP) upravujú práva a povinnosti medzi
 
Petr Halamka, miestom podnikania tř. E. Beneše 573, 500 12 Hradec Králové, Česká republika, IČ: 71887962, DIČ: CZ8607063355.
Prevádzkovateľ je platiteľ DPH.
email: info@tvojedarky.sk
Tel: (+420) 607 039 418
Adresa prevádzky: Kladská 123/77, Hradec Králové, 50003, Česká republika
 
ďalej len 'predávajúci', na strane jednej a kupujúcimi (tiež zákazník) na strane druhej.
 
Tieto obchodné podmienky upravujú rozdielne práva a povinnosti pre kupujúcich, ktorí vystupujú vo vzťahoch s predávajúcim ako kupujúci spotrebitelia (ďalej len 'kupujúci spotrebiteľ'), keď kupujúci spotrebiteľ je vymedzený § 419 zák. č. 89/2012 Sb. Nový občiansky zákonník (ďalej len NOZ). a rozdielne pre osoby fyzické či právnické podnikajúce podľa živnostenského zákona či iného zvláštneho zákona či štátnej inštitúcie a organizácie (ďalej len 'kupujúci podnikateľ'), ktorí vo vzťahoch s predávajúcim jednajú v rámci svojej obchodnej či inej podnikateľskej činnosti, keď rozdielne práva a povinnosti oboch kupujúcich sú upravené a odlišené nižšie ako práva a povinnosti 'kupujúceho spotrebiteľa' a práva a povinnosti 'kupujúceho podnikateľa'. Ak tieto podmienky upravujú niektoré práva spoločne a rovnako pre kupujúceho spotrebiteľa i kupujúceho podnikateľa, sú kupujúci podnikateľ i kupujúci spotrebiteľ rovnako označovaní ako 'kupujúci'.
 
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim spotrebiteľom sa riadia nižšie uvedenými obchodnými podmienkami a ďalej v rozsahu týmito podmienkami neupravenými NOZ a  z.č. 634/1992 Sb. o ochrane spotrebiteľa a ďalej predpismi upravujúcimi vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim nepodnikateľom.
 
Právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim podnikateľom sa riadia nižšie uvedenými obchodnými podmienkami a ďalej v rozsahu týmito podmienkami neupravenými NOZ a ďalej príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim podnikateľom.
 
Týmito obchodnými podmienkami sa riadi predaj a nákup tovaru v elektronickom obchode Tvojedarky.sk prevádzkovanom na adrese www.tvojedarky.sk
 
Kupujúci výslovne prehlasuje, že do príslušných registračných, objednávkových aj. formulárov vyplnil údaje identifikujúce jeho osobu (meno a priezvisko, bydlisko, firmu, sídlo, telefónne čísla, email, miesto doručenia tovaru,.....) správne a pravdivo. 
 

Čl. I. Predmet kúpnej zmluvy

1. záväzok predávajúceho 
Predávajúci sa v prípade uzavretia kúpnej zmluvy zaväzuje dodať kupujúcemu predmet kúpy a previesť na neho vlastnícke právo k predmetu kúpy. 
 
2. záväzok kupujúceho 
Kupujúci sa v prípade uzavretia kúpnej zmluvy zaväzuje prevzatý tovar prijať a zaplatiť predávajúcemu alebo prepravcovi dohodnutú kúpnu cenu. 
 
3. predmet kúpy 
Predmetom kúpy podľa uzavretej kúpnej zmluvy je tovar špecifikovaný čo do výrobcu, názvu, druhu, množstva, váhy, rozmerov, ceny apod. v objednávke kupujúceho.

Čl. II. Objednávanie

Ponúkame Vám možnosť pohodlného nákupu priamo z Vášho domova. Objednávať môžete 24 hodín denne prostredníctvom integrovaného nákupného košíka. Potvrdenie objednávky Vám zašleme emailom, o expedovaní tovaru budete rovnako informovaní emailom. U niektorých objednávok (väčšie množstvo apod.) Vás kontaktujeme pre potvrdenie objednávky telefonicky. V niektorých prípadoch môže byť zo strany predávajúceho vyžadovaná platba vopred najmä u produktov upravených na želanie zákazníka laserom či inou metódou. 
Políčko poznámka v nákupnom košíku slúži iba pre správu krátkej informácie pre predávajúceho napr. upresnenie adresy. Poznámka neslúži pre obojstrannú komunikáciu s predávajúcim a nie je možné akokoľvek nárokovať zodpovedanie otázky či nárokovať požiadavku. Akýkoľvek požiadavok týkajúci sa objednávky musí byť písomne potvrdený zo strany predávajúceho napr. emailom či SMS.
 

Čl. III. Práva a povinnosti zmluvných strán pri objednávaní  a dodaní tovaru

1. miesto a doba dodania 
Záväzok predávajúceho dodať kupujúcemu tovar je splnený doručením tovaru v mieste dodania tovaru a vo dohodnutej lehote dodateľnosti. Miestom dodania tovaru je miesto takto označené kupujúcim v objednávkovom formulári a dohodnutou lehotou dodateľnosti je buď doba, na ktorú sa zmluvné strany dohodli a alebo lehota, ktorá je uvedená u konkrétneho tovaru na Tvojedarky.sk s tým, že táto lehota je orientačná a môže byť predávajúcim v odôvodnených prípadoch prekročená. U produktov zakúpených so službou popis laserom môže byť expedícia doby predĺžená o 1-3 pracovné dni.
 
2. objednávka 
Odoslaná objednávka predstavuje až na výnimky uvedené v tomto odseku neodvolateľný návrh kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy týkajúcej sa tovaru špecifikovaného v objednávke.
 
Objednávka môže byť zrušená (stornovaná) v týchto prípadoch: 
 
a) po vzájomnej dohode
 
b) predávajúci si vyhradzuje zrušiť objednávku alebo jej časť v nasledujúcich prípadoch: tovar sa už nevyrába či nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. Pre prípad tejto situácie bude predávajúci nepretržite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci už zaplatil časť či celú kúpnu cenu, bude mu táto čiastka vrátená na jeho účet či adresu v najbližšom možnom termíne, najneskôr však do 14 dní potom, čo sa predávajúci o týchto skutočnostiach dozvedel.
 
3. spôsob prevzatia tovaru oprávnenou osobou 
Za doručenie tovaru kupujúcemu možno považovať prevzatie tovaru kupujúcim alebo inou osobou zdržiavajúcou sa v dobe doručenia na mieste dodania (oprávnená osoba). U kupujúceho podnikateľa sa za oprávnenú osobu považuje aj osoba, ktorá k tomu bola kupujúcim podnikateľom poverená, keď kupujúci podnikateľ je podľa § 430 NOZ z jej konania zaviazaný. Ak sa predávajúcej osobe nepodarí doručiť tovar podľa predchádzajúcej vety, považuje sa tovar za doručený jeho prevzatím kupujúcim v dobe a mieste určenom k vyzdvihnutiu predávajúcej osobe (úložná doba a miesto). Úložnú dobu a miesto oznámi predávajúca osoba kupujúcemu vhodným spôsobom. Prevzatie a prevzatie tovaru musí kupujúci alebo oprávnená osoba písomne potvrdiť predávajúcej osobe. 
 
4. úložná doba, čiastočné plnenie 
Za doručenie tovaru kupujúcemu možno konečne považovať, v prípade jeho neprevzatia kupujúcim či oprávnenou osobou, posledný deň úložnej lehoty určenej k vyzdvihnutiu predávajúcej osobe. Kupujúci je vždy povinný prevziať tovar dodaný najneskôr 7 dní po uplynutí dodacej lehoty. Kupujúci je povinný prijať aj čiastočné plnenie, teda dodanie iba časti predmetu kúpy. Ak sa strany nedohodnú v konkrétnom prípade inak, zaniká čiastočným plnením záväzok predávajúceho dodať zvyšujúcu časť predmetu kúpy.
 
5. doprava 
Predajca zabezpečí dopravu tovaru do miesta dodania. Predajca je oprávnený dopraviť tovar prostredníctvom tretej osoby (predávajúcej osoby). Dopravu tovaru zabezpečí predajca podľa dispozícií, ktoré kupujúci uviedol do objednávkového formulára (prostredníctvom Zásielkovňa alebo spoločnosti GLS). Prípadná úhrada nákladov dopravy zo strany kupujúceho je splatná spoločne s dohodnutou kúpnou cenou. 
 
6. Tovar upravený na želanie zákazníka - popis laserom
Vybrané produkty dostupné na www.tvojedarky.sk označené symbolom popis laserom možno upraviť na želanie zákazníka popisom (textom či obrázkom, ak to produkt umožňuje). Cena popisu je následne pripočítaná k celkovej cene produktu. Zákazník je povinný uviesť správny text, ktorý bude vyznačený na produkte. Pri platbe na dobierku je zákazník v niektorých prípadoch kontaktovaný pre overenie správneho telefónneho čísla a textu. Zákazník nesie plnú zodpovednosť za svoj uvedený popis, dodaciu adresu a kontaktné informácie celej objednávky. Na takto upravený tovar sa nevzťahuje 14 denná záruka na vrátenie tovaru bez udania dôvodu.

Zákazník odoslaním záväznej objednávky plne súhlasí, že je oboznámený so službou popis laserom a je dostatočne informovaný o tejto službe, ktorá je detailne popísaná na adrese FAQ dostupnej a viditeľnej z každej stránky obchodu www.tvojedarky.sk.
 
Dodaný text zo strany zákazníka: Každý produkt má uvedené maximálne obmedzenie znakov. V prípade prekročenia znakov zo strany zákazníka negarantujeme obvyklú kvalitu popisu (text môže mať odlišný odtieň z dôvodu zmeny ohniska) a príslušnú čitateľnosť. Záväzným odoslaním objednávky berie zákazník túto skutočnosť na vedomie a vyjadruje s tým svoj súhlas. Ako znak je považovaná aj medzera, interpunkcia a iné znaky a symboly, ktoré rozširujú konečný text.
Text uvedený zákazníkom bude vždy odriadkovaný podľa možností popisovaného predmetu. Štandardne je používaný font Monotype Corsiva, avšak v prípade potreby si vyhradzujeme právo použiť aj iný font bez upozornenia zákazníka.
Špeciálne znaky vložené do textu budú laserom automaticky vynechané, pretože nie sú obsahom nainštalovanej znakovej sady. Toto sa nevzťahuje na štandardný text, úvodzovky, zátvorky, čiarky a háčiky a iné bežne štandardné znaky používané v textoch. 
 
Dodané fotografie zo strany zákazníka: Fotografie produktov s popisom laserom na jednotlivých produktových kartách na www.tvojedarky.sk sú len ilustratívne a slúžia pre predstavu zákazníka, kde bude fotografie umiestnená. Popis laserom je hrubý zásah do štruktúry daného materiálu. Dochádza k vytvoreniu hrubej zrnitosti a výsledný efekt pôsobí holograficky, to znamená, že z každého uhla popis laserom láme inak svetlo.
Zaslané fotografie zo strany zákazníka nie sú nijako graficky upravované - dochádza len k orezu významných oblastí a prenesenie na produkt. Výsledok je vždy priamo závislý na kvalite dodanej fotografie. Formát fotografie musí zodpovedať približne formátu produktu - to znamená, že pri orientácii produktu na výšku musí byť zo strany zákazníka dodaná fotografie orientovaná na výšku a naopak. Pri nahrávaní fotografie k produktu, ktorý má nestandardný výrez (napr. srdiečko), musí mať fotografia dostatočne veľké okraje.
 
V prípade, že zákazník nespecifikuje umiestnenie dát na produkt, je popis laserom spracovaný podľa možností zaslaných dát (text alebo obrázok).
 
Zákazník berie odoslaním objednávky na vedomie, že bude zhotovený tzv. reklamným popisom (nie technickým). Tolerancia výrobného stroja v tomto nastavení a teda zarovnanie a umiestnenie dát na produkte sa môže líšiť +-2 mm u malých predmetov ako sú napr. prívesky na klúče či na krk. U veľkých produktov typu veľký nôž, ploskačky, darčekové sady na víno môže byť tolerancia posunu +-4mm. To v praxi znamená, že dodané podklady (týka sa hlavne textov) nemusia byť priamo na strede produktu a vzdialenosť od jednotlivých okrajov produktu môže byť v rámci tolerance rôzna. Jednotlivé ukázkové fotografie uvedené na každej každej produkte sú ilustratívne. Odtieň či zafarbenie výsledného popisu sa môže líšiť od vyobrazenia na produktovej fotografii.
 
7. Vyhradenie práva odmietnutia služieb zo strany predajcu
Predajca si vyhradzuje právo odmietnuť vytvorenie produktu objednaného úpravou laserom zo strany kupujúceho. Odmietnutie musí byť bez zbytočného odkladu oznámené kupujúcemu. Predajca je povinný oznámiť kupujúcemu dôvody pre odmietnutie vytvorenia produktu (nevyhovujúca fotografia, logá podliehajúce ochrannej známke, dlhý text, texty a obrázky, ktoré nie sú v súlade s legislatívou ČR ...).
 
8. Dodanie tovaru na Slovensko
Dodacie podmienky sa riadia podľa zvoleného dopravcu podľa článku VI. VOP. Dodanie na Slovensko uskutočňujeme len koncovým spotrebiteľom. Nákupný poriadok, reklamácie a iné právne aspekty sa riadia výhradne týmito VOP a platnými zákonmi ČR.
 

ČL. IV. Cena, platobné podmienky, zľavové kupóny a iné výhody získané pomocou zľavových kupónov

1. cena predmetu kúpy 
Zmluvné strany sa dohodli na kúpnej cene predmetu kúpy, ktorá je ako cena objednaného tovaru uvedená v katalógu tovaru predajcu, táto kúpna cena už zahŕňa DPH. Kúpna cena môže byť kupujúcim uhradená len spôsobmi, ktoré sú ponúkané na Tvojedarky.cz. Uhradenie kúpnej ceny je podmienkou odovzdania predmetu kúpy kupujúcemu a prechodu vlastníckeho práva k predmetu kúpy na kupujúceho. 
 
2. Platobné podmienky
a) Dobierkou - cenu tovaru a poštovné uhradíte pri dodaní.
b) Prevodom na účet - celkovú sumu za tovar a poštovné zašlite na bankový účet. (nedostupné posledné 3 týždne v roku)
c) Pomocou platobnej brány GoPay
 
číslo účtu pre EUR: SK2111000000002941043618 
banka: Tatra banka (Slovensko)

číslo účtu pre CZK: 224672279 / 0300
banka: ČSOB
  
Ako variabilný symbol prosím uveďte číslo Vašej objednávky v prípade platby bankovým prevodom. Zákazník je povinný finančné prostriedky poukázať na účet predajcu najneskôr 3 pracovný deň (platba v rozhodný deň musí byť pripísaná na účet predajcu).
 
3. Zľavové kupóny a iné výhody získané pomocou zľavových kupónov
Zákazník môže v nákupnom košíku uplatniť výhodu (napr. darček zdarma, zľava na produkt, zľava na službu, zľava na doprave a iné) - ďalej len výhoda, ktorú mohol získať na základe nejakej reklamnej ponuky. Táto výhoda sa dá uplatniť v nákupnom košíku v sekcii 'Prajete si uplatniť zľavový kupón'. V rámci jedného nákupu to jest uzavretia jednej kúpnej zmluvy môže uplatniť len jednu výhodu.
Podmienky danej výhody sa vždy riadia informáciami uvedenými u danej výhody či do odvolania zo strany predajcu. Predajca si vyhradzuje právo neuzavrieť kúpnu zmluvu s kupujúcim, ak výhoda bola využitá zo strany kupujúceho účelovo (napr. využitie nesprávne uplatnenej výhody, iná ako pre účel, pre ktorý bola výhoda poskytnutá ako obchodná ponuka predajcu, vzniknutím neštandardnej objednávky zo strany zákazníka a pod.) len pre získanie osobného prospechu v snahe poškodiť predajcu. Predajca je povinný neprodlene kontaktovať kupujúceho o neuzavretí kúpnej zmluvy a zrušení objednávky.

Čl. V. Expedičné a dodacie lehoty a ich príslušenstvo

1. Prepravné spoločnosti a dodacie služby
 
Výdajné miesto Zásilkovna SK
Doba doručenia na výdajné miesto spoločnosťou je do dvoch pracovných dní od expedície.
 
GLS kuriér Slovensko
Doba doručenia GLS spoločnosťou je do 1 až 2 pracovných dní od expedície.
   
2. Termíny dodania
 
a) U každej položky je uvedená dostupnosť tovaru (Skladom, alebo Dočasne vypredané). Doručenie do druhého pracovného dňa platí len pre položky označené ako: Skladom a uskutočnenú objednávku v pracovný deň do 06:00 ak nie je uvedené viditeľne na stránkach inak. V prípade, že tovar nie je skladom, sme povinní zákazníka informovať o tejto skutočnosti a individuálne dohodnúť termín dodania.
Pri zakúpení služby popis laserom sa expedičná doba môže predĺžiť o 1 - 3 pracovné dni.
Vianočná sezóna, to je vždy od 15.dňa v poslednom mesiaci v roku, sa riadi termínmi dodania podľa viditeľného upozornenia na našich stránkach (najmä hlavná strana, košík a pod.).
 
b) Zákazník má možnosť v nákupnom košíku priobjednať službu Expresné dodanie. Táto služba je dostupná len pre produkty, ktoré majú objednanú službu Popis laserom. V prípade, že dôjde k prekážke na strane dopravcu doručiť zásielku podľa prepravných podmienok alebo na strane predajcu vyexpedovať zásielku podľa stanovených podmienok medzi predajcom a zákazníkom, vzniká zákazníkovi nárok na vrátenie čiastky za túto dodatočnú službu Expresné dodanie. Tento nárok je zákazník povinný uplatniť bez zbytočného odkladu u predajcu. 
 
c) Zákazník je emailom informovaný o expedícii tovaru. Ak nebude zásielka doručená zákazníkovi nasledujúci pracovný deň od dňa expedície (týka sa firmy GLS a výdajných miest Zásilkovna), je zákazník povinný bez zbytočného odkladu informovať predajcu. Na neskôr podané reklamácie nebude braný ohľad.
 
3. Poistenie zásielky počas prepravy (ďalej len poistné príslušenstvo)
Zákazník má právo v nákupnom košíku zvoliť tzv. poistné príslušenstvo ku svojej zásielke. V prípade, že dopravca poškodí zásielku a jej obsah počas prepravy, predajca nebude vyžadovať v prípade zakúpenia poistného príslušenstva po zákazníkovi akékoľvek riešenie reklamácie s dopravcom (zostavenie reklamačného protokolu). Zákazník je povinný bezdokladne zaslať predajcovi na email fotografiu poškodenia, na jejímž základe je predajca povinný prevziať za kupujúceho všetky povinnosti a prípadné finančné náklady pri riešení tejto situácie. Predajca je ďalej povinný bezodkladne zákazníkovi dodať na svoje náklady bezvadný tovar. V prípade, že zakúpený tovar nebude skladovo dostupný, je predajca povinný poskytnúť podobnú náhradu prípadne finančnú kompenzáciu v plnej výši objednávky zákazníka.

Čl. VI.  Poštovné a balné Slovensko

Výška poštovného zodpovedá priemerným nákladom pre odoslanie zásielky. Poštovné je z našej strany dotované. Výška dotácie je závislá na celkovej čiastke za tovar. Pozri nasledujúcu tabuľku.
 
PrepravcaCena poštovného
Zásilkovna SK1.95 €
GLS kuriér Slovensko3.95 €

* Platí pre drobné zásielky, ktoré sa zmestia do obálky s výškou max. 2 cm.

Cena dobierky Slovensko je +1.95 EUR.
 
Niektoré produkty majú tú vlastnosť, že automaticky nesú tzv. 'poštovné zdarma' t.j. v prípade objednania danej položky je celý nákup bez poštovného nezávisle na veľkosti objednávky (celý proces je automaticky sledovaný systémom Tvoje dárky.sk). Štandardne expedujeme zásielky do 30 kg. V prípade väčšej objednávky nás prosím kontaktujte a my pre Vás radi zariadime individuálnu prepravu.
 

Čl. VII. Výhrada vlastníctva

Dodávaný tovar zostáva až do úplného zaplatenia kúpnej ceny vo vlastníctve predajcu. Nebezpečenstvo škody na veci však na kupujúceho prechádza už pri jej prevzatí.
 

Čl. VIII.  Záruka, reklamačný poriadok

1. Všeobecné pokyny
Prípadné reklamácie vyriešime k Vašej spokojnosti po individuálnej dohode s Vami v súlade s platným právnym poriadkom České republiky. 
Zákazník je povinný prehliadnuť tovar dodaný predajcom bezprostredne pri jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie obalu tovaru, je zákazník povinný skontrolovať stav tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení tovaru za prítomnosti dopravcu.
 
Odpovednosť za poškodenie počas prepravy nesie dopravca, všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude zákazníkovi po uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava, alebo dodaný nový tovar. Podpísaním prepravného listu zákazníkom zákazník súhlasí s prevzatím tovaru a potvrdzuje, že tovar bol riadne a včas dodaný. 
 
Pred prvým použitím tovaru je zákazník povinný študovať záručné podmienky vrátane slovenského návodu na obsluhu a následne sa týmito informáciami dôsledne riadiť. V prípade nesprávneho používania tovaru nesie zodpovednosť zákazník. 
 
Záruka sa nevztahuje na bežné opotrebenie tovaru spôsobené jeho používaním alebo nedodržaním návodu k použitiu.
 
Predajca nepreberá zodpovednosť za škody vyplývajúce z prevádzky produktov, funkčných vlastností a škôd z neodbornej manipulácie po prevzatí tovaru. Na vady tohto pôvodu sa nevztahuje ani poskytnutá záruka. 
 
Na reklamáciu je nutné preukázať kupujúcim zakúpenie tovaru na Tvojedarky.sk. Zvyčajne postačí kópia faktúry, uviesť číslo objednávky prípadne oznámiť len meno, na ktoré bola objednávka vytvorená. Všetky objednávky sú evidované v databáze Tvoje dárky.sk s presným časom nákupu a menom kupujúceho.
 
Reklamácia bude vyriešená bez zbytočného odkladu v zákonnej lehote teda najneskôr 30. deň od jejho prijatia.
Adresa pre zaslanie reklamácie:

www.tvojedarky.sk
Kladská 123/77
Hradec Králové
50003
Česká republika
Reklamovaný tovar je nutné doručiť na vyššie uvedenú adresu, nebude-li sa so zákazníkom dohodnutý iný spôsob predania reklamovaného tovaru či služby.
 
2. Práva z vadného plnenia
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z vadného plnenia sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (zejména ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 zákona č. 89/2012 Sb., občianskeho zákonníka).
 
Predávajúci odpovedá spotrebiteľovi, že vec pri prijatí nemá vady. Zvlášť predávajúci odpovedá spotrebiteľovi, že v dobe, kedy spotrebiteľ vec prevzal,
 
- má vec vlastnosti, ktoré si strany ujednali, a chýba-li ujednanie, také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na zák...
- vec sa hodí k účelu, ktorý pre jej použitie predávajúci uvádza alebo k ktorému sa vec tohto druhu obvykle používa,
- vec zodpovedá kvalitou alebo vyhotovením dohodnutému vzoru alebo predlohe, bola-li kvalita alebo vyhotovenie určené podľa dohodnutého vzoru alebo predlohy,
- je vec v odpovedajúcom množstve, mieri alebo hmotnosti a
- vec vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.
 
Nemá-li vec vyššie uvedené vlastnosti, môže spotrebiteľ požadovať aj dodanie novej veci bez vád, ak to nie je vzhľadom k povaze vady neprimerané, ale ak sa vada týka len časti veci, môže spotrebiteľ požadovať len výmenu časti; nie je-li to možné, môže od zmluvy odstúpiť. Je to však neprimerané vzhľadom k povaze vady, najmä ak možno vadu odstrániť bez zbytočného odkladu, má spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie vady. Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu časti má spotrebiteľ aj v prípade odstrániteľnej vady, ak nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má spotrebiteľ aj právo od zmluvy odstúpiť.
 
Neodstúpi-li spotrebiteľ od zmluvy alebo neuplatní-li právo na dodanie novej veci bez vád, na výmenu jej časti alebo na opravu veci, môže požadovať primeranú zľavu. Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu aj v prípade, že mu predávajúci nemôže dodat...
 
Právo z vadného plnenia kupujúcemu neprináleží, ak kupujúci pred prijatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.
 
Spotrebiteľ je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebnej tovaru v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prijatia. Prejaví-li sa vada v priebehu šiestich mesiacov od prijatia, má sa za to, že vec bola vadná už pri prijatí.
 
3. Právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy
Ak je kúpna zmluva uzavretá prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku (v internetovom obchode), má spotrebiteľ právo bez udania dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prijatia tovaru (v prípade, že predmetom kúpnej zmluvy je viacero druhov tovaru alebo dodanie viacerých častí, táto lehota začína plynúť dňom prijatia poslednej dodávky tovaru). 
V prípade, že si spotrebiteľ praje podľa predchádzajúceho odseku odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní, kontaktuje predávajúceho a najlepšie písomne (ideálne emailom) alebo uvádza, že odstupuje od zmluvy ideálne s uvedením čísla objednávky, dátumu nákupu a čísla účtu pre vrátenie peňazí. Časový termín 14 dní nie je rozhodujúci pre zákazníka pre zaslanie tovaru späť predajcovi, vždy sa pozerá, kedy zákazník informoval predajcu o odstúpení od kúpnej zmluvy. Dodanie tovaru späť predajcovi môže prebiehať teda po uplynutí lehoty 14 dní a táto skutočnosť nemá vplyv na uplatnenie zákazníkoveho práva odstúpiť od kúpnej zmluvy.
 
V prípade, že kupujúci podľa predchádzajúcich odsekov odstúpi od zmluvy, vráti predávajúci peněžné prostriedky prijaté od kupujúceho (okrem sumy predstavujúcej dodatočné náklady na dodanie tovaru vzniknuté v dôsledku kupujúcim zvoleného spôsobu dodania tovaru, ktorý je iný než najlacnejší spôsob štandardného dodania tovaru ponúkaný predávajúcim) do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy kupujúcim, a to rovnakým spôsobom, akým je predávajúci od kupujúceho prijal, ak kupujúci neurčí inak. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť plnenie poskytnuté kupujúcim už pri vrátení tovaru kupujúcim alebo iným spôsobom, ak s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady. Odstúpi-li kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peněžné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal. Náklady na vrátenie tovaru späť predajcovi nesie kupujúci.
 
Ustanovenia zákona o odstúpení od zmluvy v lehote 14 dní však nemožno chápať ako možnosť bezplatného zapožičania tovaru. Spotrebiteľ v prípade využitia práva na odstúpenie od zmluvy do 14 dní od prijatia plnenia, musí predávajúcemu do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vrátiť všetko, čo na základe kúpnej zmluvy získal. Ak to už nie je dobre možné (napr. v medzičase bol tovar zničený alebo spotrebovaný), musí spotrebiteľ poskytnúť peňažnú náhradu ako protihodnotu toho, čo už nemôže byť vrátené. Ak je vrátený tovar poškodený len čiastočne, môže predávajúci uplatniť na spotrebiteľa právo na náhradu škody a zapísať svoj nárok na vrátenú kúpnu cenu. Predávajúci je v takom prípade povinný preukázať vzniknutú škodu. Predávajúci spotrebiteľovi v takom prípade vracia len takto zníženú kúpnu cenu.
 
Na kúpnu cenu, ktorá má byť kupujúcemu vrátená, môže predávajúci započítať svoje skutočne vynaložené náklady spojené s vrátením tovaru.
 
Právo na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ v súlade s ustanovením § 1837 občianskeho zákonníka nemá najmä, v prípade zmlúv:
 
- o poskytovaní služieb, ak boli splnené s jeho predchádzajúcim výslovným súhlasom pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy,
- o dodávke tovaru alebo služby, ktorej cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávisle na vôli podnikateľa a k ktorému môže dôjsť počas lehoty pre odstúpenie od zmluvy,
- o dodaní alkoholických nápojov, ktoré môžu byť dodané až po uplynutí tridsiatich dní a ktorej cena závisí na výkyvoch finančného trhu nezávislých na vôli podnikateľa,
- o dodávke tovaru, ktorý bol upravený podľa priania spotrebiteľa alebo pre jeho osobu,
- o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom,
- o oprave alebo údržbe vykonanej na meste určenom spotrebiteľom na jeho žiadosť; to však neplatí v prípade následného vykonania iných než požadovaných opráv či dodania iných než požadovaných náhradných dielov,
- o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť,
- o dodávke zvukovej alebo obrazovej nahrávky alebo počítačového programu, ak porušil ich pôvodný obal,
- o dodávke novín, periodík alebo časopisov,
- o ubytovaní, doprave, stravovaní alebo využívaní voľného času, ak podnikateľ tieto plnenia poskytuje v určenom termíne,
- uzavreté na základe verejnej dražby podľa zákona upravujúceho verejné dražby, alebo
- o dodaní digitálneho obsahu, ak nebol dodaný na hmotnom nosiči a bol dodaný s predchádzajúcim výslovným súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty pre odstúpenie od zmluvy a podnikateľ pred uzavretím zmluvy oznámil spotrebiteľovi, že v takom prípade nemá právo na odstúpenie od zmluvy.
 
Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár, ktorý je na stiahnutie ZDE
 
Na produkty upravené na prianie zákazníka laserom nie je možné odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní.
 

Čl. IX. Prenos nebezpečenstva

Prenos nebezpečenstva škody na tovare prechádza na kupujúceho okamžikom prevzatia tovaru od dopravcu. Týž následok má, ak kupujúci vec neprevezme, hoci mu s ňou predávajúci umožnil nakladať.
 

Čl. X.  Informácie poskytované spotrebiteľovi na základe občianskeho zákonníka 

Podľa ust. § 1811 odst. 2 NOZ: 
 
ad. a) Petr Halamka, IČ: 71887962, DIČ: CZ8607063355, Tř. E. Beneše 573, 500 12 Hradec Králové, Česká republika
 
ad b a c) Tovar, charakteristika a ceny tovaru sú u jednotlivých ponúkaných položiek. 
 
ad d) Ceny tovaru uvedené v elektronickom obchode sú vždy ceny pre koncového spotrebiteľa a bez akýchkoľvek ďalších skrytých poplatkov okrem nákladov na dodanie. Náklady na dodanie sú v obchodných podmienkach a tiež v časti 'Nákupný košík'. 
 
ad e a f) Spôsob dopravy a úhrady si zákazník zvolí pri nákupe v časti 'Nákupný košík,' kde sa rovnako dozvie celkovú výšku nákladov na dodanie. Výška poštovného a balného je rovnako uvedená v obchodných podmienkach. 
 
ad g) spotrebiteľ má právo od zmluvy odstúpiť do 14 dní od prevzatia plnenia pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku. Toto právo sa nevzťahuje na produkty upravené na prianie zákazníka.
 
Neúčtujeme žiadne poplatky pri použití prostriedkov komunikácie na diaľku. Kupujúci súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefonické hovory) si hradí kupujúci sám.
 
Zmluva je archivovaná u predávajúceho a je dostupná na vyžiadanie. Zmluvu možno uzavrieť v českom jazyku. Postup o technických krokoch k uzavretiu zmluvy je uvedený na Tvojedarky.sk 
 

Čl. XI. Ostatné ustanovenia a mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov, puncový zákon

V prípade, že dôjde medzi predávajúcim a kupujúcim k vzniku spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou, môže kupujúci podať návrh na mimosúdne riešenie takého sporu určenému subjektu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je

Česká obchodná inšpekcia
Ústredný inšpektorát - oddelenie ADR
Štěpánská 44
110 00 Praha 1
Česká republika

Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz

Kupujúci môže využiť rovnako platformu pre riešenie sporov online, Ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese  http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

Kupujúci na seba preberá nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 odst. 2 občianskeho zákonníka.

Všetky údaje zverejnené na webových stránkach predávajúceho sú chránené príslušnými právnymi predpismi. Táto ochrana sa môže týkať aj práv iných osôb. Údaje zverejnené na webových stránkach predávajúceho nesmú byť bez jeho súhlasu alebo súhlasu držiteľa autorských práv akokoľvek ďalej kopírované a sprístupňované tretím osobám. Predávajúci neručí za vecnú správnosť všetkých údajov zverejnených na jeho webových stránkach a upozorňuje, že tieto údaje nie sú v žiadnom prípade odporúčaním pre využitie ponúkaného tovaru pre špecifický účel použitia zamýšľaný zákazníkom. 
Predávajúci vyhlasuje, že je registrovaný u puncového úradu pod číslom 12136. Puncové značky sú dostupné ZDE
Predávajúci je oprávnený meniť obsah svojich webových stránok ako aj sortiment ponúkaného tovaru a ich ceny. Predávajúci je oprávnený meniť obsah týchto obchodných podmienok, zmena obchodných podmienok sa nevzťahuje na už uzavreté kúpne zmluvy. 
 

Čl. XII. Ochrana osobných údajov

Osobné údaje, potrebné pre komunikáciu s kupujúcim, budú použité výhradne pre účely objednávkového systému tovaru, pre účely vnútorných rozborov a analýz slúžiacich k vyhodnoteniu systému. Vyhradzujeme si právo používateľa s použitím týchto údajov informovať o svojich pripravovaných aktivitách - zľavy, akcie a pod. 
 
Predávajúci sa zaväzuje, že osobné údaje neposkytne v akejkoľvek podobe tretej strane, s výnimkou prípadov, keď tak stanoví zákon vo vzťahu k orgánom českého štátu a štátnej správe. 
 
Prístup k osobným údajom je umožnený len vybraným pracovníkom predávajúceho. 
 
Registráciou údajov  v systéme Tvojedarky.sk kupujúci vyjadruje súhlas s vyššie uvedeným účelom použitia osobných údajov a potvrdzuje skutočnosť, že tieto dáta boli poskytnuté dobrovoľne. 
 

Čl. XIII. Schválenie OP zo strany kupujúceho

V okamžiku, keď kupujúci v systéme Tvojedarky.sk klikne na odkaz 'OBJEDNAŤ' umiestnený pod formulárom objednávky, má predávajúci za to, že zo strany kupujúceho boli tieto Obchodné podmienky riadne preštudované a sú tak bezvýhradne akceptované a podľa vôle kupujúceho sa stávajú súčasťou dohody strán v kúpnej zmluve. 

Copyright © 2006-2024 tvojedarky.sk